Folk&Försvar

I dag var andra dagen på kursen "Folk och försvar" som hela klassen deltog i. Både journalistettorna och tvåorna. Kursen var mycket givande. De som höll i den spelade olika intervjupersoner. Allt från en person på gatan till självaste statsministern. Scenariot löd: Sverige i krig! Ungefär så...

Hur som helst, mycket givande, stressigt
men otroligt roligt! Jag gjorde två artiklar och hjälpte till lite i slutet av redigeringen. Som sagt - väldigt roligt! Samtidigt kändes det som om ettor och tvåor kom varandra lite närmare. Det var roligt att arbeta med personer man inte arbetat med förut. Vi kommer fortsätta att arbeta bra tillsammans, det är jag övertygad om.

I helgen är det Kil som gäller. Jag och två till i min klass ska bevaka SM i innefotboll för handikappade. Spännande, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0