Återträff med Björnen

En helg i Göteborg. En helg med Björn M. Janson.

Fredagen började med att vi fick springa till tåget som gick sex på morgonen. Hemma hade jag slängt i mig lite gröt, om jag inte äter frukost kan det hända otrevligheter - det vill säga migrän.
Klockan nio var vi inne i Göteborg. Björn mötte oss på stationen. Vid första anblicken såg han fräschare ut och även gått ner några kilo. Det sistnämda stämde mycket väl. Killen har börjat träna regelbundet. Björn har numera ett gymkort på Friskis och svettis.

Jag fick kila i väg till Göteborgs Posten där jag skulle genomgå ett studiebesök. Vid lunch tackade jag för mig och mötte killarna inne i stan. Vi käkade och sedan gick vi hem till Björn. Han bor i en studentlägenhet på Chalmers område. I Molkom bodde Björn i rum nio, hans nuvarande lägenhet ligger på våning nio. Kanske är nio ett lyckonummer?
Som vanligt med Bror Björn kan man bli sittandes i timmar och samtala om allt mellan himmel och jord. Denna helgen var inget undantag. Som vanligt är det även fruktansvärt trevligt. Björn är en person jag saknat att ha omkring mig.

Detaljerna spar jag på. Hoppas vi ses snart igen, du är guld värd Björn. Jag hejar på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0