En klippas förstörda cykel

Gårdagen började inte särskilt bra. Däremot gjorde jag bra ifrån mig här på redaktionen. "Du är en klippa, du bara spottar ur dig texter", sa min handledare. Två personer reagerade på en av mina texter så de mailade mig. Det är alltid kul att få respons och även kritik, både bra och dålig. Jag lär mig av allt.

När jag skulle cykla hem från bussen i går efter praktiken, gick min cykel sönder. Kedjan hoppade åt fanders så det fick bli en promenad hem istället. Robert lagade kedjan i går kväll, men cykeln var låst, nycklarna låg inne, vi var ute, det var kallt, så cykeln låstes aldrig upp i går. Jag känner att den skulle behöva kollas först innan jag sätter mig på den igen och cyklar iväg 05.40  på morgonen.
I morse gick jag från lägenheten 05.20 och var framme vid busstationen lite tidigare än vanligt. Det var faktiskt ganska skönt med en morgonpromenad.

Jag inser nu att jag åt frukost för mer än tre timmar sen...
Inte konstigt att jag är utsvulten en timme innan lunch.

Onsdag, torsdag och fredag kvar här på redaktionen.
Efter det är min praktik slut. Vem vet, jag kanske kommer tillbaka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0