Fest, spöke och spya

Nu sitter jag i Molkom efter en mycket trevlig helg i Skövde. Therese och Mia hade födelsedagsfest och självklart åkte jag och Robert dit för att fira. Det blev en del dricka och ännu mer dans. Det är alltid lika kul att träffa gamla bekanta. Thereses och Tobbes avskedsord värmde gott om hjärtat. Ni är väldigt välkomna till Karlstad!!
Jag träffade även Malin som jag inte sett på år och dar känns det som. Hon är numera blond och jättesnygg, good job!

Robert och jag övernattade hos pappa från lördag till söndag. Han fick känna på spökvibbarna som gör att det är väldigt svårt att få en god natts sömn på mitt rum. Enligt ett medium som jag intervjuade för några år sedan, är det en gammal gubbe som spökar i vårt hus. Det rum han tycker om mest är tydligen mitt. En av min pappas  frus barn var bara inne några sekunder i mitt rum, "Här vill jag inte vara längre", sa hon. Varken jag eller Robert sov ordentligt den natten. Ironiskt nog drömde vi båda om spöket på ett eller annat vis. Ja, det är lite lurigt det där.

I går åkte vi med samma buss som en tonårsbrud. Det var en upplevelse. Hon informerade inte bara "Markus" ,som hon pratade i telefon med, om att hon hade varit  "så jävla full i går", utan hela bussen fick ta del av hennes berättelse. Tonårsbruden hade tydligen varit "så jävla full" dagen innan att hon "spydde som fan" överallt. Hon sparade inte på detaljerna i sin berättelse utan bredde på med både det ena och det andra. Tydligen hade hon ätit räkor i lördags, de spydde hon självklart upp och lämnade spår efter sig lite här och där. Bland annat hade en av hennes kompisar fått en räka i sin bröstficka. Trevligt. Sen påpekade hon två gånger att en av killarna på festen "går på anabola så han är typ hur stark som helst asså". Anabola killen hade, av okänd anledning, lagt sig över tonårsbruden och fått henne att kräkas ännu mer.
Det är helt otroligt att en människa kan med att prata så högt i telefon på en buss. Självklart var bussen överfull och den stackars kvinnan som var tvungen att sitta bredvid tonårsbruden visste inte vad hon skulle ta sig till. Självklart är det ju också att ingen bad tonårsbruden att knipa käft. Vi bor ju i Sverige som är ett fritt land. Tonårsbruden satt och pratade i telefon ända från Mariestad till Karlstad. Trots att jag och Robert lyssnade på musik, trängde hennes starka stämma igenom hörlurarna och förpestade våra trummhinnor. Jag hoppas verkligen att hon fick ut nåt utav att berätta om hur "jävla full" hon var i går och att hon "spydde som fan". Kanske fick hon bättre självförtroende, kanske trodde hon att hon skulle få medresenärernas respekt, kanske skulle vi tycka synd om henne. Hur som helst så lät vi alla henne hållas. Kanske tyckte vi synd om henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0