Han såg en tomte

Om ni orkar läsa inlägget innan så inser ni säkert hur arg jag kan bli över en text, eller snarare dess budskap. Jag tror att jag påverkats lite av det Björn sa till mig någon gång: "Det är väldigt viktigt att kunna argumentera för sig". Det har jag tagit till mig, hoppas jag. När folk argumenterar på det sättet som personen i den texten från NWT gjorde, blir jag bara så upprörd.
Nu ska jag inte tjata mer om det. Läs om ni vill, skit i det om ni känner för det.

Jag har varit ute på en kyrkogård och skrivit en artikel om skadegörelse som försegår där. Det var kul att komma ut i verkligheten lite, i stället för att sitta här framför en dator heeeela dagen. Jag hade ett intressant samtalsämne med fotografen i bilen till kyrkogården. Det var nästan oundvikligt att vi skulle komma in på det onaturliga, med tanke på vart vi var på väg, så jag berättade att jag känner av "det andliga". Han berättade i sin tur att han är helt säker på att han såg en tomte en gång vid vägkanten. Senare fick han reda på att just på den platsen han hade sett tomten, hade den sista hängningen ägt rum i Örebro län. Lite läskigt, men fascinerande.

Undrar om jag stavade rätt till fascinerande där.. det är nog det svåraste ordet jag vet. Kanske ska tatuera in det någonstans så jag inte glömmer hur det stavas. Jag älskar ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0