Min konst

Det sägs att man måste satsa för att kunna vinna. Offra något för att få det man vill ha.

Att offra sina åtta timmars sömn, sitt lugn och sin trygghet.

Konsten att gå upp fem på morgonen för att hinna med bussen. Att offra sina dagliga rutiner, som att till exempel duscha på kvällen i stället för morgonen.

I dag försvann min mobil i min väska när jag var tvungen att cykla för att hinna med bussen till Örebro. Jag kunde varit mer diskret, kunde låtit bli att säga det där onödiga, kunde tagit det lugnt, tagit en sak i taget, men det gjorde jag inte. Jag kunde inte missa bussen, jag har redan betalat för den.

Jag kommer fram en minut innan bussen går. Jag är helt genomsvettig, men efter en halvtimme fryser jag. Försöker ta igen förlorad skönhetssömn men jag är så fruktansvärt uppe i varv så det är omöjligt.

Hoppas jag slipper att få migrän i dag.

Kommentarer
Postat av: petra

Ha en bra dag ändå :)

2008-10-28 @ 11:03:09
URL: http://readysetgone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0