Na punkt se

I dag började min praktik på Na.se. Nerikes Allehandas webbredaktion kommer jag att sitta på i nio dagar till. Första dagen gick riktigt bra faktiskt. "Vi har aldrig haft någon praktikant som toppar ettan redan efter bara några minuter..." sade en av mina medarbetare.
Mina dagar kommer numera börja vid fem-tiden på morgonen. Bussen går 05.55 från Karlstad busstation och är framme på Örebro busstation 07.35. Det påminner lite om min sommar som jag tillbringade på Filipstads tidningsredaktion.

Denna kvällen tillbringas än så länge utan sambo.
Tiden går långsamt när man är ensam. Snart är det löning och massa räkningar ska betalas. Då är det tur att Robert jobbar heltid, och att jag också jobbar samt får studiebidrag.

Jag har införskaffat mig ett kosttillskott som ska hjälpa min stressade kropp
att koppla av lite. Ja, det låter säkert bättre än vad det är men det är typ som berocca som det går reklam för på tv. I dag tror jag inte att det hjälpte så mycket eftersom kvällen slutade med migrän. Som tur är har jag alltid migräntabletterna med mig nu för tiden, jag lär mig av mina misstag-tro mig!

En av mina dåliga egenskaper är att jag har fruktansvärt svårt att sova när jag vet att jag måste upp tidigt dagen efter. I natt kollade jag på mobilen varannan timme för att försäkra mig om att jag inte försovit mig och missat bussen. Av någon konstig anledning får jag ofta för mig att mobilen ska stänga av sig själv bara för att jävlas med mig. Därför måste jag ju ha koll på den.
I kväll tänker jag ställa klockan på 05.00 och jag kommer även inse att den inte kommer att jävlas med mig. Visst, det har hänt att jag glömt min mobil ute i regnet, tappat den i golvet och slängt den i väggen, men jag tror att mobilen kommit över det. Tiden läker alla sår och min mobil har ännu inte gett upp. Jag tror att den tycker om mig, innerst inne.

Bla bla bla god kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0