Champagneflaska i huvudet - vart ska alkoholen?

Om några minuter kommer Robert hem.  Min älskade pojkvän slasch sambo. Just nu är jag ensam hemma och det är mörkt ute. Det är mindre roligt att vara ensam när man är van vid att hela tiden ha liv och rörelse omkring sig.
På tv visar kanal fem reportage från Stockholms veckan i Visby. En kvinnlig stockholmare har fått en champagneflaska i huvudet. Ambulansföraren pratar med en av hennes kompisar:
- Har jag missförstått någonting, ska man inte dricka champagne?
Jag vet inte vad kvinnans kompis svarade, det hade varit kul att höra.

I morgon ska jag luncha med
David. Det ska bli trevligt, bra vänner ska man hålla kontakten med!
Efter i morgon är det helg en stund. På lördag ska jag sova länge, om jag inte vaknar av vana klockan fem. Jag är lite sugen på att festa faktiskt. Men alla de senaste gångerna jag har druckit alkohol har det slutat i migrän. Det värsta var när jag drack en och en halv öl, och fick jätteont i huvudet. Hur klen får man vara? Jo, visst man kan festa utan alkohol, kanske är något för mig då. Nykterist nästa?
Just nu tar ambulanssjukvårdarna på tv hand om en jättefull kille som bara sluddrar en massa. Han minns inte hur han hamnat där han är. Kanske är inte alkohol så kul trots allt?

Nu svävade jag iväg en massa. Jag tror att jag hörde dörren nere i trapphuset slå igen. Det innebär att Robert kommer in genom dörren snart. Take me by the hand and tell me you will take me anywere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0