Dagen i dag

Nu har jag fixat studiebesök på Göteborgs Postens webbredaktion. Dagens kommunikationer är fruktansvärt smidiga. Erik hänkar och jag hoppas att Robert och Milla kan skutta med till Götet också, för att träffa Björn det är klart. Ska ringa Björn i kväll, han är säkert i skolan nu.

Letar fortfarande efter praktikplats. Kanske har jag en på g? Jag tänker inte avslöja för då kanske någon av mina konkurrenter snor idén. Jag ska hur som helst ringa om en stund. Björn lärde mig att man alltid ska ringa chefredaktörer efter lunch.Då har de fått mat i magen och är glada. Jag tror att det är ett väldigt bra tips faktiskt.

Suktar fortfarande efter min Canon kamera. Väntar tills jag får pengar den 25:e. Jag tycker liksom om att ha 8 000 på kontot, det känns helt okej faktiskt. Sen måste jag ju även införskaffa en dator, det får också bli efter den 25:e. Maskinen jag sitter vid just nu är inte min, den är Roberts. Det är ju inte särskilt sjysst att sno den varje gång jag måste skriva något.
I värsta fall får jag skriva för hand. Det sa jag första dagen på FT när inte min dator gick igång. "Då kan jag väl skriva för hand..." Mannen som skulle hjälpa mig komma igång med arbetet tittade på mig nån sekund, sen började han asgarva. "HAHA, ja lite humor det gillar jag", eller något liknande sa han. "Vadå humor?", tänkte jag. Jag var ju allvarlig.

I går gick det inte särskilt bra på jobbet.
Det är faktiskt konstigt, för jag var ju så duktig de tidigare två dagarna. Sex tidningar sålde jag första dagen ( nej, inte sextidningar och nej, jag sålde inte sex med tidningar. Jag sålde sex STYCKEN tidningar), och andra dagen sålde jag åtta tidningar. Tredje dagen sålde jag bara tre. Några av dem som jobbar där kom fram till mig och gav mig tips. Jag skulle stå upp, nästan skrika i telefonen och få personen att svara ja på min första fråga.
Jag tror inte att de visste att jag faktiskt kan sälja, det har ju gått bra förut. Jag ska visa dem vad jag går för i dag istället. Hoppas vi får in nya listor på personer att ringa till. I går var 90 procent av dem jag ringde till inte hemma, massa telefonsvar fick jag i örat och hur många som helst sa bara: "Tack men nej tack!", och la på luren. Då är det inte så lätt att sälja må jag säga!

Mamma ska skicka receptet på symöteslåda till mig.
Hoppas den blir lika god när jag gör den som när mamma tillagar den. Det är jag däremot väldigt skeptisk till. Mina matkunskaper är lite... begränsade.

Ha de gött! Krämbulle

Kommentarer
Postat av: David

När då? När då? När då? Jag kanske vill hänga på jag med (om jag kan)

2008-09-09 @ 23:08:27
URL: http://davidhellsing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är på=)

2008-09-10 @ 08:59:59
URL: http://mmilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0