Jag är duktig

De senaste dagarna har det gått väldigt bra på jobbet. I förrgår jobbade jag upp mig till 102 kronor i timmen. Jag sålde 16 tidningar och var tvåa på dagens topplista. Tyvärr så kraschade min dator när jag var inne på mitt sista samtal. Självklart ville kunden i fråga ha tidningen efter att ha ställt massa frågor om hur necessärerna (som vi skickar med utan extra kostnad) ser ut, hur stora de är, om det är plast inuti och vilket material de är gjorda av. Jag skulle återkomma till kunden i går men hon var tyvärr inte hemma de gångerna jag ringde.
Det var synd. För att om kunden varit hemma hade jag kanske lyckats sälja 14 tidningar i går istället för 13. Då hade jag fått mer i timlön. Jag fick beröm för sättet jag bygger upp mina samtal på. En av cheferna tyckte att det var ett väldigt bra samtal efter att han lyssnat på mig när jag sålde en tidning.
Jag säger i stort sett samma sak varje gång jag ringer men på något konstigt sätt är det ändå inte långtråkigt. Inte än i alla fall. Varje person man ringer till är ju unik. Alla går inte att övertala på samma sätt - en del går det inte att övertala alls. Men det är bara att kämpa vidare.

Nästa helg har jag och Robert bokat in en resa till Värnamo. Några av hans kompisar ska ha 20-års kalas och vi är bjudna. Det ser även ut som om jag kan gå på min barndomsvän Thereses 20-års fest i Oktober, hoppas hoppas.
Pratade även med Björn. Han hälsade oss välkomna. Det ska verkligen bli kul att träffa Bror Björn igen. Det betyder att en resa till Göteborg är spikad och klar.
Värnamo, Skövde och Göteborg inom en snar framtid alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0