Jag har nu varit hos frisören för första gången

Det blir Molkom i kväll. Kommer inte bil som förr men jag ger det en ärlig chans. I år får internateleverna till och med dricka på helgerna. Inte för att vi inte gjorde det förra året men... nu hara de även fått lärarnas tillåtelse att festa. Men bara på helger! Vi visade väl förra året var skåpet ska stå helt enkelt.

Jag har äntligen varit och klippt mig. Det blev hur bra som helst. Billigt va de också. 350 tror jag att jag betalade, eller kanske mindre ändå. Får kolla på kvittot sen. Nu ser jag inte längre ut som en blöt hund när jag har utsläppt hår. Jag måste även tillägga att det var första gången någonsin jag var hos en frisör! Mamma har alltid klippt mig förut men jag kan ju inte åka ända till Skövde bara för att jag behöver klippa mig. Så jag bestämde att någon gång måste bli den första, och gick till frisören.
Sen shoppade jag en sjysst lila klänning, lite rockig sådär kanske. Och lite annat smått och gott. Träffade inte en enda som jag kände på stan. Såg inte ens någon som jag intervjuat, det är inte ofta det händer. Kanske kände jag mig lite ensam.

Jag har varit uppe sen halv nio i dag ungefär.
Så det känns som om jag har carpe dia-t dagen. Ska platta håret igen och dra till Milla om några timmar. Funderar på vad jag ska laga för mat i dag. Det är så tråkigt att bara laga mat till sig själv. Robert får gratis tilltugg och förfriskningar i kväll så han äter ju självklart på annat håll.
Just nu lutar det åt potatis och köttbullar. Fast kötbullarna vill jag ju äta med Robert, det är roligare så.

Har verkligen ingen fantasi just nu. Kanske ska ta en liten powernap alternativt läsa bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0