Lite från helgen som gått

I helgen var det för övrigt Molkom reunion med bland annat Hellsing på besök. Det var riktigt kul att få se hans glad ansikte igen. Med Hellsing tillbaka var allt nästan sig likt igen, fortfarande några som saknas det är klart, men som sagt det var riktigt trevligt!
Förra årets tvåor kom också på besök. Galet, galet, drama, drama. Fast inte riktigt som förr..

Det var filmörnen lördag och söndag. Vi gick och kollade på bidragen, varav många var från Molkoms folkhögskola. Ska kolla om de har uppdaterat hemsidan än så man kan se vilka som vann. Många filmer var minst sagt speciella. Molkomgänget håller däremot alltid ribban högt, riktigt duktiga är dem!
Som vanligt satt jag och Milla och lipade när vi såg Björn Peterssons "Gömd". Fruktansvärt bra film! Ett väldigt bra exempel på hur man väcker känslor hos filmens betraktare. Good Job! Robert gjorde specialeffekterna i "Gömd". Han skapade en rökbomb som de använde sig av i filmens bilkrasch. Han är så duktig min sambo!

Tyvärr bangade jag festen på  lördagen.
Jag blev magsjuk och fick ligga hemma resten av kvällen. Men jag och Robert piffade upp stämningen med att börja se på "Pans labyrint". En spansk film som utspelar sig 1944. Sjukt bra och väldigt fin framför allt. "Pans Labyrint" är en fabel med en läskig faun och älvor.
Robert är inte lika fascinerad av den filmen som jag är, men han är mer inne på blod, explosioner och liknande när det gäller film. Så jag förstår honom.

Nu till helgen blir det Skövde.
Min kompis Therese och hennes väninna Mia har födelsedagsfest. Therese fyller år i dag så GRATTIS! Har kollat biljetter så det blir inte så dyrt faktiskt, inte om man åker buss. Helgen efter det blir det Gbg, med Göteborgs Posten och bror Björn.
Helgen efter det är det färdig flängt, på ett tag i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0