Snart helg

I morgon drar jag och Robert till Värnamo. Vi är framme på lördag morgon. Det är en helt sjukt lång resa vi har framför oss, men vi får ta det som ett litet äventyr. Vi tar en fruktansvärd omväg förbi Stockholm, men som sagt vi får lite kvalitetstid med varandra. Eftersom Robert jobbar dag och jag jobbar kväll, träffas vi bara på morgonen och innan vi går och lägger oss. Jag tror resan blir riktigt mysig.

I dag hade jag och resten av journalist-tvåorna lektion i Molkom.
Det var väl sisådär. Det mesta som vi pratade om hade jag redan tänkt på, så jag hade inte så mycket att tillägga, eller jo det hade jag. Molkom är verkligen fruktansvärt trist utan vissa människor, ni vet vilka ni är. Ingen att flumma med på rasterna, ingen att ha deeptalk med, ingen att halsa xider tillsammans med och så vidare. Det är sig inte alls likt och det gör mig lite ledsen faktiskt.
Åt min hemlagade middag ensam uppe på gamla vid lunch. Lånade Hamids bestick, tror jag. Ketchupen hörde jag att den var från Fyrbo så jag tog en skvätt av den också.

Glömde tillägga att vi faktiskt ska på brakfest på lördag.
Tre gamla vänner till Robert fyller 20 och det ska firas. Temat för kvällen är rött, blått och vitt. Vilket innebär att alla kommer vara färgglada men mest glada. Självklart har jag inhandlat massa xider kvällen till ära.

Ha det bäst, gå på fest!
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0