Tack och Tack



Måste ju ladda upp lite bilder ibland. Här är en snygg på Milla och Mig. Den kvällen var mer än lyckad. Fy bubblan va kul vi hade! Snygga var vi också! Snart ska vi börja motionera tillsammans, simma rättare sagt.

Jag har vikt tvätt för två, ätit en ölkorv
(Ja, det är sant. Robert har lärt mig att tycka om korv, fast bara ölkorv än så länge. Undrar om det är öl i korven? Får man köra bil efter att ha ätit en ölkorv? Det är däremot inget jag behöver bry mig om eftersom min bil skrotades i juni...) snart ska jag fortätta läsa boken "Restaurangen vid slutet av universum". Ja, jag har börjat läsa böcker, tänka sig! På en månad har jag lyckats läsa tre böcker. Det är mer än hela min bok-konsumtion förra året. "Liftarens guide till galaxen" är den första av de fem böckerna. Jag är inne på nummer två i bokserien.

De andra två böckerna jag tagit mig igenom är "Trollkarlens lärling" och "Skammens boning". En mjukstart må jag säga men jag är nöjd. En annan sak som inte alls har med saken att göra, är att jag måste klippa mig. Fast som de flesta andra tjejer har jag problemet att jag samtidigt vill spara ut till långt hår igen. Kolla på Milla till exempel här på bilden ovan. Hur snygg som helst. Jag har hälften så långt hår som henne och alltså är jag hälften så snygg. Jag bor granne med en frisör och det kostar tydligen bara 300 kronor att klippa sig där. Jag tror att jag ska slå till.
Det värsta är dock att jag aldrig varit hos en frisör tidigare... mamma har alltid klippt mig. Apropå mamma så ska hon skicka ett recept till mig. Receptet är på en maträtt som heter "Symöteslåda". Om jag minns rätt var det en maträtt som ofta serverades på så kallade symöten som kvinnor hade förr i tiden.

Tack och tack, som en på Filipstads Tidning säger när hon avslutar ett telefonsamtal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0