Gröna linser

Vintern har kommit till Karlstad. Det är numera vinterjacka, vantar och halsduk som gäller. Luften blev till is i lungorna över en natt. Sommaren känns väldigt långt bort trots att den just var här.

I går blev det personligt säljar-rekord för mig på jobbet.
20 stycken nya "prova på prenumeranter" fixade jag till Hus och Hem. Var så goda! Det innebar även att jag kom upp i 102 kronor i timmen den dagen, känns helt okej faktiskt! Det kommer säkert gå ännu bättre i dag, i går var bara uppvärmning.
Just nu sitter jag här med både linser och glasögon. Jag har skaffat mig ett par gröna linser, bara för att få lite variation i vardagen. Linserna har självklart ingen styrka, men det är lite häfigt. Fast jag som alltid haft bruna, vackra ögon tänker alltid när jag ser mig själv i spegeln med gröna ögon: "Det är nåt som inte riktigt stämmer här". Så var det verkligen när jag hade blå linser i trean på gymnasiet. Jisses vad konstigt det såg ut. Det är nog mest för att jag själv är van vid mina mörka ögon, men riktigt så ljusa ögon passar jag inte i. Jag tycker om att se lite exotisk ut.

Tänkte ladda upp en fyllebild jag tog på mig själv i Molkom. Lite andra bilder också för den delen så var så god:











Det var partyhattarnas kväll i all ära. Kräftor åts och snapps dracks.
En riktigt trevlig kväll med andra ord. Nästa besök blir till filmörnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0