Joggar'n

Jag var precis ute och sprang för första gången på ett halvår. Jag hade glömt hur skönt det är! När jag hade sprungit en fjärdedel runt Gubbholmen fick jag upp flåset ordentligt. Det var så jag brukade känna mig i slutet av "femman" på Berget i Skövde (en fem kilometer lång sträcka som är utmärkt i skog och mark). Jag brukade tävla med pappa när jag var mindre och jag ville alltid vinna på spurten, som tur var lät pappa mig alltid vinna. Efter ett varv la jag mig på gräset och såg på när pappa påbörjade sitt andra varv.

Jag hade tänkt att investera i ett par joggingskor men nu har mina gamla basketdojor bevisat att de fortfarande håller måttet.Hur som helst så hostar jag och det svider i näsan efter min joggingtur. Det kan ha med pollen att göra, jag har ju blivit så känslig mot det på äldre dagar. När jag powerwalkade hem från Gubbholmen fick jag syn på en basketkorg som jag inte sett förut. Den var lite för låg för min smak så jag gick runt och kollade om den mittemot var lite högre. Det var den inte. Jag funderar på att lira lite där ändå. Fast det är mer på riktigt när korgen är sådär hög så att jag inte kan nudda nätet. Det ska man tydligen kunna om man är en kvinnlig basketspelare men jag klarade mig ändå i nio år så jag har väl bevisat motsatsen.

Vore kul att testa på en comeback med min gamla basketklubb S:t Helena i höst. Om det nu blir Skövde för mig i höst, det kan lika gärna bli Stockholm eller Skara. Någon stad på S i alla fall, kanske.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0