Långfredagen

I dag är det en lång fredag. Jag var ute hela dagen tills solen slutade skina, sen gick jag hem och åt, efter det så deckade jag. Jag tror det tar på krafterna att sitta ute i solen hela dagen när man inte är van vid det. Om jag har tur så blev jag lite solbränd på köpet.

Dagen tillbringades med Alexandra och Johan. Vi gick runt lite på stan sen köpte vi glass på (glada) Ritas. Glassen tog vi med oss ut i solen. Vi satt på bänkarna vid stora torget och tittade på allt folk som gick förbi. Jag tror vi satt där i över två timmar och bara pratade om allt mellan himmel och jord. Mycket trevligt!

När jag kom hem så försökte jag läsa ett kapitel i boken jag fått låna av Linnea, men jag kände hur ögonlocken riktigt kämpade för att hålla sig uppe så jag slutade kämpa emot och somnade. När jag vaknade var det dags för påskmiddag med mamma, Hannu och en del av hans släkt. Nu har vi haft middag sen halv sju och efterrätten har precis börjat smälta i våra magar - och klockan är 21.48. Inte illa.

De vuxna dricker öl och vin. Jag är ju också vuxen men i kväll tar jag det lugnt, i kväll är jag chaufför. Har inte kört bil på cirka ett halvår så vi får se hur det går att köra i mörkret.

I morgon är det dags för påskmiddag igen. Denna gången hemma hos pappa. Innan dess ska jag till stan och köpa grejer tills kvällen. Johan ska ha födelsedagsfest och det ska festas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0