Sträckläsning

I dag fick jag hem fem böcker på posten. Det var verkligen i grevens tid eftersom en av dem ska vara utläst tills i morgon. Just nu är jag på sidan 66 av 172 totalt så jag tror jag klarar det. Just nu är alltså mitt uppe i Litteratur kursen vilket är en väldigt intressant och givande kurs. Jag har länge klandrat mig själv för att jag inte läst tillräckligt, men de kommande fyra veckorna ska jag läsa fyra olika böcker - helt okej läxa om du frågar mig.

Som ni ser är det Toni Morrisons "The Bluest Eye" som ska  vara utläst tills i morgon. Så ser en stackars pocketbok ut efter flera timmars sträckläsning:


Nästan 600 spänn i böcker, hoppas jag får valuta för pengarna.

Vi har två lektioner i veckan numera. I den andra pågående delkursen höll jag en redovisning i går. Den gick jättebra men jag tror att jag pratade lite väl fort. Jag skulle prata i tre minuter (max 5). Jag hade tagit tiden dagen innan när jag redovisade för köksväggen och då tog det lite mer än fyra minuter så marginalerna var helt klart på min sida.

Robert drog precis till stan. Han ska möta några klasskamrater och deras gästlärare. De ska "göra något rolig ihop" som gästläraren föreslog efter deras lektion i dag. Det intressanta här är att gästläraren i fråga är en mycket känd och framgångsrik serietecknare. Han är tydligen frilansande fotograf också så han har bott på hotell här i Karlstad i några veckor nu. Och han ska ut och "göra något roligt ihop" med min pojkvän. Hoppas Robert får några bra tips inför framtiden om inte annat en väldigt bra kontaktperson. Håller tummarna.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0