Tack men nej tack

Detta kan bli en ny sport: att få så många "tack- för- din- ansökan- men- du- fick- inte- jobbet-mail" som möjligt. Det finns många olika sätt att säga detta på, tro mig. Senaste fick jag alldeles nyligen och det var unikt må jag säga. Det stod inget i mailet! Efter några sekunder fattade jag att tidningens redaktionschef hade bifogat en fil till mig, vad gulligt. Där stod det bland annat: "Vi fick många ansökningar och har nu bestämt oss. Tyvärr var det inte du som fick jobbet. " Jag tror nog att jag är mer ledsen över det än vad ni är, tyvärr. Fast det borde vara tvärtom. Som jag sagt förut, ni vet inte vad ni går miste om! Lyllo den som en vacker dag ger mig fast anställning på en tidning - lyllo den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0