Grattis Carro Hutt!!!

Jag har haft världens bästa helg!

Fredag: Johanx2 och Kenny kom på besök. Innan så inhandlades lite smått och gott inför helgen så som alkohol, grill-grejer chips och annat skoj som hör fest till.
Jag, Robert och Johan slängde ihop en cheesecake (mammas recept) innan Johan och Kenny kom. Klockan fyra var det dags för after work, billigt käk och kall öl.
Kvällen slutade ganska odramatiskt för mig men killarna drog och roade sig på Karlstads gator. Jag själv satsade allt på lördagen.

Lördag: Jag vaknade utan huvudvärk, solen sken och inte ett moln fanns på himlen. Vi gick ner till stan och åt lunch med pappa och lillebror som kom på besök. De hade självklart med sig presenter i form av pengar, vitchoklad, en smörgåsgrill och en ljusstake. Brorsan hade med sig paket från mamma också, det var hon som hade köpt vitchokladen (hon känner mig så bra) och hon, Hannu och brorsan hälsade också grattis med en femhundring.

Efter lunchen åkte vi hem till mig och Robert och åt cheesecake i solen. Vi kunde inte ha fått bättre väder!
Pappa och brorsan åkte hem till Skövde men jag och mina gratulanter dukade till fest på gården utanför vår lägenhet. Milla kom och grattade med fina kort på oss två, presentkort på Gina och en jättesöt plunta. Hur gulligt som helst. Vi började spela ölspelet som slutade med att vi alla låg ner på rygg på gräsmattan med ena armen runt benet samtidigt som vi sa "Grattis Carro - Hutt" och drack vattenfall. Våra grannar måste haft väldigt roligt åt den synen.

Sen var det grillning som stod på schemat. Vi tog med vårt pick-och-pack till älven och satte igång. Engångsgrillarna kom igång cirka 19.00 och vi satt där vid vattnet ett bra tag. En gammal klasskamrat till Milla och hans kompis hängde på så tillsist blev vi åtta och efter en stund nio när Millas nuvarande klasskamrat också kom. När det började bli lite kyligt drog vi tillbaka hem till mig och Robert och fortsatte förfesta. Robert var våran privata DJ för kvällen vilket var väldigt lyxigt - det är det inte alla privatfester som har.

Vi drack tills vi blev fnatt och skvatt och drog till stan. Vi gick in på Glada Ankan och jag behövde inte lägga ut en enda krona på hela kvällen. Johan betalade inträde och tillsammans med Robert och den andre Johan bjöds det laget runt på dricka resten av kvällen. Åh vad kul vi hade! Kvällen slutade på Burger King vid 03.00 och alla gick och la sig vid 03.30. Då hade vi nästan hållit igång i 12 timmar, det är inte illa!

Söndag: Vaknar vid åtta, passar på att ta en dusch medan killarna sover och går sen och lägger mig igen. När Johan vaknar så får jag ett gratulationskort av honom som han  hade köpt på fyllan. Det innehöll två stycken Comviq Knock Out som jag kan ladda mobilen med så att jag kan ringa honom när som helst. "Grattis på födelsedagen" sa han och slängde över kuvertet till mig. Jag både skratta och fick en tår i ögat - så rörd blev jag. Johan är en riktig vän det är en sak som är säker!

När alla vaknat någorlunda stack vi till närmsta pizzeria och inhandlade dagens lunch. Sen blev klockan eftermiddag och Johan och Kenny skulle åka hem. Vi kramades adjö och vi ses snart igen!

Nu sitter jag här själv och har repeterat morgondagens redovisning, tror jag kan den ganska bra nu. Ska redovisa för Robert och hans Johan när de kommer hem från bion, får se vad de säger.

Tack i alla fall för en helt underbar helg
som jag sent kommer att glömma. Fy sjutton va kul jag har haft! Jag tror inte att jag överdriver om jag säger att det var näst intill den bästa födelsedagen jag haft. Den hade varit perfekt om min kära mamma, Hannu och hans familj också hälsat på. Och farmor och farmar, mormor och Berra och lite kusiner. Men men, man kan inte få allt. Vi ses nog snart ska ni se också. Vad vore jag utan min familj och mina vänner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0