Benedictus the remix

Nu ska påven satsa på musiken. Han ska nämligen släppa en alldeles egen skiva. Jag blev smått chockad av denna nyheten men det är tydligen inte ett helt ovanligt fenomen eftersom påven innan den nuvarande påven även han spelade in en skiva. Den förre påven gjorde även en musikvideo men han klarade ändå inte av att klättra upp på topplistorna.

Är det bara jag som tycker att detta är lite lustigt? Jag trodde den här nyheten var ett aprilskämt, men det kan det ju inte vara. Jag säger: lycka till påven! Det skulle faktiskt vara kul om till exempel Bob Sinclar gjorde en remix på en av påvens låtar. Då skulle vi vanliga dödliga kunna skaka rumpa till Benedictus XVI - the remix!

Här kan du se videoklippet om påvens kommande musikkarriär.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0