Dagens prognos

Jag blir så glad när min mailkorg är full av nya mail. Nyaste mailet kommer från Södertörns högskola som hälsar mig välkommen till terminstart. Man tackar och bockar.

I dag har varit en bra dag.
Efter att ha jobbat på Sommarland fick självklart jag och Johan gratisbiljetter dig. De biljetterna utnyttjades i dag eftersom parken stänger på söndag. Vi åkte nästan allt som går att åka, men badet struntade vi i. Vissa saker har man liksom blivit för gammal för; som att till exempel bada med småbarn.

Kvällen tillbringades tillsammans med mamma och Johan. Vi åt god mat och pratade om allt mellan himmel och jord. Mamma hade lagat en underbar måltid som mättade magen som bara mammas mat kan göra.

Efter ett x antal cider och öl drog jag och Johan ner på stan. Det var gratis inträde på Harrys så vi tänkte "varför inte?!". Där inne hittade vi några gamla skolkamrater som vi dansade med tills klockan blev stängningsdags. Folket inne på Harrys var i alla möjliga åldrar, de flesta 40+. Det var extra kul att se sin gamla skolsyster skaka rumpa med en karl.

Nu är klockan allt för mycket. Jag ligger redan i sängen men borde faktiskt fundera på att sova en skvätt. I morgon ska jag till Hjo med pappa och brorsan. Vi ska äta glass och mysa. Hoppas det blir lika fint väder som vi haft i dag. Fast blåsten kan ju dra åt skogen.

Over and out.



/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0