Kläder kläder kläder

I morgon skulle jag ha åkt till Stockholm med en packning som med all säkerhet vägde mer än vad jag själv gör. Jag insåg snabbt att detta aldrig skulle fungera i praktiken så jag är nu hemma hos pappa och har lagt av mer än hälften av allt jag hade packat ner. Detta svider något fruktansvärt eftersom jag faktiskt ville ha med mig allt de där som nu ligger nertryckt i papperspåsar i mitt gamla flickrum.

Jag får åka till Skövde igen om två veckor, då matfestivalen äger rum, och hämta resten. Då har jag förhoppningsvis Robert med mig också som kan agera bärhjälp. Vi brudar är väldigt nojiga med alla våra kläder, man vet ju aldrig vad det blir för väder och vintern knackar snart på dörren. Mina vinterkläder ligger i sopsäckar nere i mammas förråd. Varifrån kommer alla kläder? Vore skönt att slänga ut allt de gamla och köpa sig en helt ny garderob, men det får väntas med tills jag blir rik.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0