Knapert

I kylskåpet ligger en ensam banan. Avocadon som ligger bredvid är inte särskilt pratsam av sig. Den enda möbel vi har är en uppblåsbar madrass. Det viktigaste är ju trots allt att vi har varandra, jag och Robert.

I morse hittade jag en Dagens Nyheter liggandes i trapphuset. Jag tryckte ned den i vårt brevinkast och följde sen Robert till tåget. Nu har jag varit själv i lägenheten ett tag. Somnade en stund förut, jag tror inte att jag sov så bra som jag trodde jag gjorde.

Jag har faktiskt varit duktig i två dagar nu, morgonpromenad/liten joggingtur innan frukost. Inte för att jag känner mig piggare för det, snarare tvärtom. Energin kommer nog när jag kan få äta en ordentlig frukost igen med kaffe, knäckebröd och musli. Alla pengar måste vända och vridas på tills lönen kommer på tisdag. Jag längtar så.

Det är med andra ord ganska knapert just nu, men det är bara att bita ihop och knapra migräntabletter.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0