Luftig säng

Första natten i min och Roberts nya lägenhet var en mardröm. I lägenheten fanns ingenting att vila sin trötta kropp mot, bara en tom golvyta. Några enstaka timmars sömn fick vi på det kalla golvet med kläder som lakan, täcke och kudde. Det var precis som vi tänkt oss.

I dag fixade vi däremot en tillfällig lösning på problemet. En luftmadrass. Men inte vilken luftmadrass som helst utan en dubbel med två uppblåsbara madrasser. Den funkar helt okej och dessutom köpte vi den till halva priset på Rusta (den kostade dubbelt så mycket på Claes Ohlsson).

Så nu ska vi sova, på vår luftmadrass. Till helgen kommer förhoppningsvis sängen. Luftmadrassen ska vi självklart också ha kvar som gästsäng. Jag har en känsla av att den kommer att uppskattas av våra kära vänner som har vägarna förbi.

I morgon ska Robert bli insparkad.
Hoppas de är snälla mot honom så han kommer hem hel, för ren lär han inte vara. De ska nämligen spela brännboll med "regler som ni tidigare aldrig varit med om".

Själv ska jag ut på promenad här i Södertälje.
Sen ska jag även skaffa bibliotekskort och försöka få tag i den enda boken jag inte har som är på journalistlinjens kurslitteratur. Den boken handlar om intervjuteknik, kanske får jag lära mig några nya knep?

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0