"Omplaneringar i min mentala almanacka"

Alldeles strax är "Intervjuteknik" av Björn Häger utläst. Det är den boken som jag ska ha läst tills på måndag då jag har min första lektion. Har redan tänkt ut lite grejer till personporträttet jag ska göra på någon klasskamrat. Det är svårt att förbereda sig eftersom jag inte har en aning om vem jag ska få intervjua - spännande.

För tillfället sitter jag på vår tillfälliga, uppblåsbara säng och läser, skriver, läser och skriver. Golvet är dekorerat med gårdagens kläder och utanför fönstret är det en fin sensommarkväll. Robert är på insparksfest så jag sitter här för mig själv och sysselsätter mig bäst det går. Det går ganska bra faktiskt eftersom jag som sagt läser, skriver, läser och skriver.

I morse vaknade vi av att regnet smattrade mot rutan. Det innebar att jag fick göra vissa omplaneringar i min mentala almanacka. Morgonpromenaden blev framflyttad till efter lunch för då försvann regnet och solen tittade fram. Jag avslutade min promenad i vanlig ordning med en liten joggingtur längs grusvägen och uppför backen till lägenheten. Känner redan skillnad efter tre dagars motion; benen är inte lika tunga och jag flåsar inte lika mycket.

Jag önskar att jag hade en påse full med naturgodis bredvid mig just nu. Det är i och för sig kanske lika bra att jag inte har råd med det just nu. På tisdag kommer de efterlängtade pengarna, bara tre dagar kvar.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0