Snabbvisit, stress och säng

Det blev en snabbvisit till Skövde över lördag/söndag. Matfestivalen var i full gång och mat och karuseller stod på schemat. Jag och basketbrudarna satte oss i den läskigaste karusellen av dem alla. Det var helt galet skoj, men snudd på skrämmande. Ibland när man åker en farlig karusell så kan det kittla riktigt ordentligt i magen, men när man satt i denna åkattraktionen så sög det i magen - inte kittlade, sög!

På kvällen blev det utgång, otroligt nog. Det blev faktiskt riktigt lyckat för en gång skull. Kan ha att göra med att det inte va så mycket folk på Cosmopol och att vi mest höll oss till vårt gäng. Det blir ju alltid vad man gör det till.

Tjugo i ett gick tåget hem till Södertälje på söndagen. Stress, stress, stress och nu sitter jag här i vårt bombnedslag. Roberts mamma+pojkvän+hans bror+Roberts bror kom hit med lådor, väskor och massa kläder. Robert passade på att, med hjälp av hans mammas-pojkväns-bror, ta bilen till Ikea och köpa säng. Så nu slipper vi luftmadrassen, den sover nu Roberts bror på. Han ska stanna här en vecka så det blir livat i vår lilla etta.

Jag är lite nervös inför dagens lektion.
Vi ska snacka om rubriker, ingresser och notiser. Jag hoppas att de jag skrivit ska duga, känns som om jag har extra höga förväntningar på mig eftersom jag redan skrivit ett x antal sådana i mina dagar.

Nu ska jag laga lunch.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0