"Sover du eller?"

I dag stod det grammatik på schemat, engelsk grammatik såklart.
Engelsk grammatik som har lika många regler som undantag - I love it.
Det känns däremot som om jag så smått börjar få grepp om helheten nu. Tur är väl det för provet är i mitten av mars.

Mars står för dörren. Det är helt sjukt va fort tiden går. Det kanske är kul i skolan trots allt? Ja, det är det. Jag och mitt tjejgäng tar oss igenom det mesta med ett leende.

I morse när jag satt på bussen till skolan
,var det en kvinna med barnvagn som gick på tre fyra hållplatser innan jag skulle av. Hon åkte bara mellan två busshållsplatser men missade totalt när busschauffören öppnade dörrarna för henne efter att hon tryckt på stoppknappen.
Kvinnan: "Hallå, hallå!! Jag ska av! Hallå! JAG SKA AV!!"
Busschauffören öppnar dörren igen och säger: "Sover du eller?"
Det tyckte jag var lite roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0