Backyard Babies!

Denna helgen började hur bra som helst. Johan kom på besök från Skövde och vi började kvällen med att käka after work buffe på Blue Moon Bar. 20 spänn för buffe, 33 spänn för bärs -helt okej. Vi gick när livebandet började spela. Den svenske sångaren inledde uppträdandet med att sjunga en låt på danska. Lite orginellt sådär.
Efter det gick vi och mötte Hamid som åkt in till Karlstad från Molkom. Han var lika glad och trevlig som vanligt. Vi tre fortsatte hem till min och Roberts lägenhet. Robert hade tagit en powernap medan jag och Johan käkade på Blue Moon. Stackarn vaknade i torsdags och var alldeles febrig, snuvig och hostig. Efter två alvedon (fyra timmar innan) och en uppfriskande tupplur var min käre Pirat redo att festa- han är en stark man.

Robert hade fixat polkagrisvodka som jag gjorde välkomsdrinkar av. Vodka+polkagrisar+mjölk är en väldigt god blandning. Festandet var igång. Lättpåverkad som jag är; var jag redan lite lullig efter after worken. Efter en stund ringer min söta klasskamrat Johanna och säger att hon har anlänt med bussen så  jag går ut för att möta henne. Hon hade bara med sig en cider men vi bjöd henne på mjölkdrink och mer cider. Vi skulle ju ut på Backyard Babies!
Förfesten blev en mycket trevlig tillställning. Jag fnissade mest hela tiden och sa åt de andra att de "tog för dölit". Ska de va ska det va. För första gången på länge så kunde jag dricka och bli berusad utan att få migrän. Jag blev inte ens bakis - ibland har jag turen på min sida.

Efter att ha diskuterat allt från skola till förlossning
gick vi till Nöjesfabriken. Bandet skulle börja spela 23.00 men det tog säkert en halvtimme till innan de stod på scen. Det var en riktigt bra spelning. Som vanligt är ljudet lite si och så på nöjes, men det är ju alltid sällskapet som gör det. Jag och Johanna buggade till Backyard Babies - det är det inte alla som gjort. Robert och jag sprang in bland folkhavet och hoppade i takt till musiken när de spelade Roberts favoritlåt. Johan fick snus av en brud och kom på raggningsrepliken: "Tjena Bullen, står du här och jäser?!" Framför oss stod, eller hoppade, en helskön gubbe som Johan blev bundis med. Vilken energi rockers har!
Det var helt enkelt en kanonkväll. Alla hade kul och gick hem lyckliga och glada.

Hemma blev det lite efterfest till klockan tre med fyllekäk i form av "farmors festrulle". Den smakade mycket bättre än vad den gjorde vid lunch.

Nu är det lördag men det känns som söndag. Blir en pizzakväll med film och melodifestival.
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0