Snowboard!

I dag har jag gjort någonting jag aldrig gjort förut - jag har åkt snowboard. Det ska även tilläggas att jag inte ens stått på ett par slalomskidor tidigare. Robert har åkt båda men nuförtiden är det bara snowboard som gäller för hans del, det är ju så mycket coolare. Jag håller med. Det ser jävligt coolt ut när man kan. Själv så låg jag mest på backen än åkte i den. Men jag måste erkänna att de där få sekunderna jag faktiskt stod upp på brädan var helt underbara. Vilken känsla! Sekunden efter narnia landade jag dock med en duns på min välsvarvade bakdel. Det är tur att jag hade lite dämpning i alla fall...

I ett av mina fem åk åkte jag in i några turister från Danmark. Av någon konstig anledning så tyckte folk att det var helt okej att stå mitt i barnbacken när jag skulle åka. Då får de skylla sig själv om jag kör in i dem. Robert höll i mig när jag åkte nerför backen just då. Plötsligt ville jag svänga, det ville inte han. Då åkte jag in i honom och vi båda tappade balansen. Resten är historia. Stackars danskar.

Robert tyckte i alla fall att jag var duktig, det betyder mest.
Sen att jag har ont lite varstans och att mitt knä är svullet, det gör detsamma. Man måste ju leva lite också.

Nu är det bastu och folköl som står på schemat. Vi har precis ätit en jättegod middag som Roberts, mammas pojkvän lagat. Sen blir det efterrätt, film-mys och vindrickande. En perfekt alla hjärtans dag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0