Småländsk strategi

Sitter i Småland tillsammans med tre killar som alla är dataspelsexperter. Jag var med och lanade i kanske en timme, sen gav jag upp. Jag är bara en rejäl käpp i hjulet, bättre att de som kan de där får göra det som de är bra på. Jag kan skriva lite istället, för det är jag bra på. Jag älskar ord, inte dataspel - det är som hebreiska för mig.

I morgon är det alla hjärtans dag. Om Robert orkar upp till elva så kanske vi ska åka skidor, slalomskidor. Jag har bara åkt längdskidor så det ska bli kul att se hur många gånger jag ramlar ihop. Jag tror inte så mycket på sådana där dagar, fars dag, mors dag, barnens dag, alla hjärtans dag osv... Jag tycker det är viktigare att uppskatta sina nära och kära hela året, i stället för en enda speciell dag. Det betyder så mycket mer.

Killarna anfaller varandra i ett strategispel. Visst, det var ganska roligt men jag var för långsam så de är nog roligare för dem att spela utan käppen i hjulet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0