Uppdatering

Nu är det klart. I maj i år får homosexuella gifta sig i kyrkan. Nästan alla regeringspartier är eniga i frågan - alla utom kristdemokraterna (skräll?). Kd hade tydligen lämnat ett motförslag men jag hann tyvärr inte höra vad det innebar eftersom Robert zappade bort nyheterna.
Jag har suttit och pluggat in massa engelska ord som jag inte kunde innan, så Robert har ansvaret över TV:n. Det är sjukt hur många engelska ord som jag inte kan, inte ens hört talats om. Till nästa vecka ska vi läsa kapitel 2-5 i en av de dyra böckerna jag måste köpa. Jag började redan i går, ambitiös som jag är, och jag förstår helheten, men vissa ord är helt främmande.

Första dagen i skolan
( i måndags) fick vi i klassen göra ett  prov. Det var hur svårt som helst! Min ordkunskap är verkligen inte tillräcklig för att jag ska klara den här kursen, därför får jag ligga i lite, eller ganska mycket tror jag. Jag är ju en sån där människa som alltid sätter ribban högt. Hoppas jag kan hoppa över och landa mjukt på en stor, röd madrass.
Som tur är hade jag Milla vid min sida första dagen så att vi kunde stötta varandra. Synd att vi inte har lektioner samtidigt bara. Men kanske på måndag? Vi får se. En av Millas gamla klasskamrater är numera min klasskamrat, Linnea heter hon. Sen har vi även lärt känna två andra sjyssta brudar att hänga med. Jag hoppas verkligen att jag lär känna fler. Då ska jag lätt ha klassfest.
Någon gång i framtiden.

Det var en liten uppdatering. Förresten så har min snälla mamma skaffat en internetdosa till mig så jag och Robert har äntligen internet hemma i lägenheten igen. Lite kuriosa.

Tjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0