Monster och Expert lögn

I dag vaknade jag på helt fel sida. Jag hade tänkt att jag skulle sova ut för en gångs skull. Robert har kommit in i en period där han inte kan sova om nätterna så han hade varit vaken hela natten. Klockan åtta ringde min mobil av gammal vana och Robert frågar när jag ska gå upp. "Om en timme kanske, eller två", säger jag då. En timme senare väcker han mig och har gjort frukost åt mig (hur gulligt som helst). Men jag förvandlas till ett monster och börjar skrika och tjura för att jag inte fick sova tills jag vaknade.
Efter det hatade jag mig själv en stund och bad om ursäkt hur många gånger som helst. Hur kan man vara så elak? Jag förstår inte mig själv ibland, satans humör.

Sen blev allt bra igen och vi gick till stan. Jag lånade en bok som "helps you build your vocabulary". Kan behövas till 100 procent. Efter det tog vi bussen till Bergvik, jag skulle kolla om min dator kommit in på Expert. "Dator-killen" i butiken berättade att de inte kommer att få in den datorn igen. "Det kommer faktiskt inte att komma in några fler datorer i den prisklassen."
Datorn jag ville ha kostade 3 999 kronor och var "tillfälligt slut". Den första "data-killen" jag snackade med för några veckor sedan försäkrade att datorn skulle komma in igen vid slutet av denna månaden. Tji fick jag. Antingen skojade han med mig utan att jag förstod skämtet, eller så antog han bara att den skulle komma in, eller så ljög han för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0