Vännen tillbaka från Down Under!

I dag ringde väckarklockan 07.30. Jag gick upp fem minuter senare, tog en dusch och käkade frukost med Robert. Svensk grammatik stod på schemat. Det kan vara bra att vara grym på den svenska grammatiken innan man ger sig på den engelska. Så jag och mina kära klasskamrater har blivit erbjudna att ta en frivillig kurs, så varför inte?
Jag går ut, ser att bussen åker förbi min busshållplats. Inser snart att den bussen måste varit sen eftersom den bussen jag skulle ta inte skulle gå förrän fem minuter senare. Bussarna går till universitetet med tio minuters mellanrum och precis utanför vår lägenhet - gött.

Jag tar upp min mobil för att kolla tiden.
Ett missat samtal. Johan. Inte "Johan aus" (Johans australien nummer). Jag inser att Johan har ringt från sitt svenska mobilnummer, vilket betyder att han kommit hem från Australien! Jag ringde upp direkt för att få detta bekräftat, och det är sant. Min bästaste vän har landat i Sverige efter ett års pluggande i Australien! Jag blev så fruktansvärt glad att jag bara stod och skrek i busskuren.

Som av en ren tillfällighet så
skulle jag och Robert ändå till Skövde i dag, pappas fru Carina fyller 50 så det är kalas. Vilket sammanträffande! Perfekt! Och äntligen får Johan träffa Robert. Jag vet att de kommer komma så bra överens och att vi alla kommer ha superduperkul tillsammans. Antagligen blir det en liten reunion med folk i kväll.

Så, mot Skövde!
Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: jowaan

:) kloooockreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeent lå.

2009-02-14 @ 10:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0