Grattis Robert!

Över helgen är jag i Värnamo, jag kom hit i går. Det första vi gjorde var att gå på bio. Vi såg på Transformers två och min gentleman till pojkvän bjöd på biljetten. Filmen var jättebra och sällskapet jättetrevligt.

I dag fick jag sova ut för första gången
på flera dagar. När vi väl kom upp ur sängen gick Robert in och kollade sin högskoleansökan. Han fick då reda på att han kommit in på lärarutbildningen i Stockholm! Han skyndade sig självklart att tacka ja och han har haft ett stort leende på läpparna sedan dess. Jag är så glad för min älsklings skull! Själv så blev jag reserv på den journalistutbildning jag sökt. Hade inte särskilt stora förväntningar på första antagningsbeskedet så jag blev inte besviken. Det betyder ju att jag i alla fall är behörig och jag har fortfarande chans att komma in.

Nu blir det Stockholm till hösten. Kommer jag inte in på utbildningen så får jag söka jobb helt enkelt. Nu blev framtiden mycket spännande helt plötsligt när jag vet vad som komma skall. I kväll ska jag och Robert fira hans antagning, det är han verkligen värd!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0