Jag genomlider allt

I dag känner jag mig lite krasslig. Det är säkert svininfluensan som spökar (vad annat kan man bli sjuk av nu för tiden). I världen har hur många som helst fått sätta livet till efter att ha drabbats av den nya influensan. Här i Sverige räknar man med att upp till 50 procent av hela befolkningen kan smittas.

Trots dessa varningstecken så säger läkare och sjuksköterskor bland annat sagt att" den här influensan är mildare än de som brukar drabba folk" - hur kan det vara så? Det måste betyda att lika många som dött i svininfluensan, om inte ännu fler, dör varje år i en "vanlig" influensa. Detta är självklart ingenting som just jag har kommit till insyn med, så smart är jag inte, men det är kanske ett bevis på att media förstorar upp allt detta med svininfluensan (förmodligen på grund av sommartorka på redaktionerna).

Min slutsats är alltså att om det dör fler människor efter att ha insjuknat i en "vanlig" influensa måste det betyda att svininfluensan är lika hypad som fågelinfluensan när den kom. Anledningen till att media rapporterar om så många dödsfall och om hur sjuka alla blir som får den nya influensan är just för att den är ny. Det är någonting nytt man kan dra upp på sina ettor och fylla sina uppslag med.

Jag är faktiskt, tro det eller ej, inte särskilt orolig för denna nya influensa. Jag överlevde ju trots allt influensan som jag fick i början av detta året. Klarade jag att genomlida det så genomlider jag allt. Så om det nu är svininfluensan jag håller på att få, är jag säker på att jag kommer att överleva.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0