Piken

I dag var jag med om en rolig sak när jag var på väg till jobbet. En man, som var ett huvud kortare än mig, gick framför mig. Vi gick ganska exakt lika snabbt och jag ville inte trampa honom på hälarna så jag ökade takten en aning för att komma förbi.

Tio minuter senare kommer den lille mannen upp jämsides med mig:
- Nu får du öka takten, säger han.
Jag skrattar lite obekvämt, tydligen hade jag saktat ner en stund efter att jag hade gått om honom.
- Jo men det är sant..., fortsätter mannen.
Nu tar jag ur mina hörlurar ur öronen för att höra exakt vad han säger. Det verkade som om han hade något viktigt att berätta.
- Jaha? säger jag.
- Ja, är du ute för motion eller banta?
- Inget av det, jag är på väg till jobbet, skrattar jag till svar.
- Oj, förlåt mig, säger mannen och joggar förbi mig.

Jag tog det som en pik.

/C

Kommentarer
Postat av: sarah

hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

2009-07-16 @ 10:03:40
Postat av: Carro

Han var en riktig sköning :)Det är bra att folk kan vara ärliga ibland!

2009-07-16 @ 13:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0