Tågtankar

Här kommer lite tankar som slog mig hårt i bakhuvudet på väg till Skövde från Stockholm:

"Likt en lucia går den obekväme mannen med sitt kaffe i tågkupéns mittgång. Rädslan för att bränna sig på rinnande stearin är utbytt mot på tok för varmt kaffe. Jag får alltid brännskador på tungan vid första klunken.

Egentligen är det väl tänkt att man ska njuta
av kaffet; låta det stå och sjuda ett tag för att sedan smutta upp koppens innehåll. Det är ytterst sällan jag kan ägna mig åt smuttning. Jag häver i mig kaffet på 30 sekunder. Antingen i förhoppning av att vakna upp ur en tillfällig dvala, eller för att det är fem minuter tills bussen går."

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0