Där fick du så du teg!

Min konversation med en medlemsvärvare (med grön pärm och penna i bröstfickan) på stan:

Medlemsvärvaren har precis fått nobben av en eventuell kund. Han ser mig innan jag hinner försvinna runt hörnet; joggar ikapp mig samtidigt som han ropar:
"Ursäkta, unga damen!"

Jag stirrar ner i mobilen och låsas inte höra
hans irriterande stämma, men han ger sig inte. När medlemsvärvaren har hunnit ifatt mig känner jag mig tvungen att kolla på honom. Han är desperat efter min uppmärksamhet och pratar fruktansvärt energiskt.
"Unga damen, ursäkta får jag prata lite med dig?"

Jag kollar på killen med en förundrad/frågande blick och säger:

"Sorry...?"

Medlemsvärvaren är inte lika desperat efter min uppmärksamhet längre.
Han ser skrämd ut och får ur sig:
"Oh... you're not from around here? Are you on vacation?"

Jag svarar:
"Yes, I'm just visiting a friend..."

Killen:
"Okej, have a nice day then..."

HA!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0