Vissa är välstekta

Måste bara tipsa om det här reportaget. Det handlar om stockholmare i Visby som lever livet. "Partyelit glider ovan krisen" lyder rubriken. En av personerna i reportaget får frågan: " Hur har lågkonjunkturen påverkat din livsstil? ". Personen i fråga vräker ur sig "För att drabbas av lågkonjunkturen måste man ha ett jobb, och det har inte jag". Detta citat tycker jag är så fruktansvärt klockrent och bekräftar alla fördomar jag någonsin haft om "stekare".

För att inte tala om killen som köper en flaska champagne för 825 kronor; och häller ut skumpan på sin kompis. Efter denna idiotiska incident fortsätter de festa som vanligt...

Jag läste hela reportaget med ett stort leende. Dessa människors brist på respekt för pengar är lika befängt som skrattretande.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0