Blåst

I dag kommer Hamid på besök. Han ska förhoppningsvis bli min och Roberts sambo ett tag. I kväll ska vi ta med honom på tacokväll hos några av våra gemensamma vänner. Vi ska stolt visa upp vår kompis och säga att han är bra för det är han. Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra av dessa timmar innan tacokvällen. Solen skiner ju lite då och då men oftast befinner den sig bakom de vita molnen på himlen. Synd att det blåser så mycket; jag tycker inte om blåsten för den kan förstöra en varm sommardag och förvandla den till en kylig höstdag. Blåsten har till och med gett namn till ett "skällsord". Att vara "blåst" är ju inget positivt direkt.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0