Tenta miss

I går slog det mig: jag har glömt att anmäla mig till tentan på onsdag. Det är mycket klantigt av mig. Jag har fått godkänt på allt i kursen och ska bara få de där sista poängen på pappret men nej nej då ska jag strula till det i sista stund. Typiskt, men jag ska dit i alla fall och kolla om jag kan få någon sista plats - ifall någon skulle ha anmält sig men inte kommit till tentan. Om jag mot förmodan skulle få en plats får jag dock börja 40 minuter senare. Det är lite surt men så är reglerna och reglerna följs fruktansvärt noga på en tenta.

"Men slappna aaaaav!" har jag lust att säga till tenta-vakterna. Men de envisas ändå att stampa omkring med sina seriösa miner. "Undrar om de har något annat jobb vid sidan av" tänker jag. Det måste ju vara tentor nästan varje dag och jag har i alla fall alltid haft samma vakter på mina salstentor. Tänk om alla som hade en hemtenta fick var sin personlig vakt som sitter bredvid när man skriver. Apropå det så har jag faktiskt en hemtenta att göra klar nu, den ska va inne i dag och ska lämnas in i skolan. Hoppas jag hinner men om jag inte gör det är det inte hela världen för då lämnar jag in den i morgon, eller på torsdag.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0