Torsdag som måndag

I dag var jag tillbaka på Skaraborgs Läns Allehanda. Jag fick göra en enkät och en artikel som blev helt okej, lite rolig faktiskt. Det är kul att intervjua människor som bara är sig själva samtidigt som de är levande talminus. Strax dags att sova känner jag. Det sticker i ögonen och jag gäspar hela tiden. I morgon är det upp med tuppen igen och till jobbet. Då ska jag få lära mig hur inskrivningen fungerar. Jag kommer fungera lite som en allt-i-allo vikarie i sommar, det är kul att lära sig lite allt möjligt. "Kunskapens börda är aldrig tung att bära" som det så fint heter.

Jag ser nu att texten inte blir riktigt
så sammanhängande som den brukar bli när jag skriver. Jag ber om ursäkt, som sagt jag är trött. Har försökt att få någon reda på all packning men det är mest oreda på mitt rum just nu. Däremot har jag fått ganska okej ordning på kläderna. Jag har gett bort hur mycket som helst till min mammas-särbos-barn. Delad glädje är dubbel glädje.

För övrigt så har jag gått omkring hela dagen och trott att det är måndag. Av någon anledning känns det naturligt att börja jobba på en måndag. Det är ju början på något nytt, början på veckan osv... Därför blev min personliga klocka lite snurrig när jag var tvungen att rätta mig själv varje gång jag tänkte "det känns som det är måndag".

En till sak bara:
På SLA har de sänkt priset på kaffe med 50 procent sen jag var där sist. För två-tre år sen kostade en plastmugg med kaffe två kronor, i dag behövde jag bara betala en krona!

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0