Mina argument

De flesta röster har räknats. Svenska folket har talat och i år är det tydligt att sakfrågor speglat valresultatet. Fildelning och integritet är två anledningar till att många la sin röst på piratpartiet. Nu har piraterna en säker plats i EU-parlamentet. Det kan ses som ett bakslag för de borgerliga och några av de frågor som de beslutat inom de senaste året. Jag hoppas verkligen att piraterna väljer rätt sida att stå på. Det kan komma att bli avgörande i nästa riksdagsval.

Jag kan tycka att piratpartiet inte för den politik som jag stödjer fullt ut, men de frågor som de ställer sig bakom är värda att uppmärksammas. Ett mandat räcker för det finns andra frågor som bör uppmärksammas mer. Internet är en stor del av min vardag men klass- och könsfrågor är mina största argument till att gå och rösta.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0