Det är sorgligt att flytta

Gå in på www.smartpunkten.nu och kolla in Hertas tips på hur du ska bota din smärta. Det var det roligaste jag sett på länge!

För övrigt så är det mesta nedpackat nu.
I morgon går flyttlasset från Karlstad till Skövde. Min snälla pappa kommer och hämtar mig efter han slutat jobba. Hur alla säckar, kartonger och väskor ska få plats i bilen är ett mysterium men det är bara att knöka. Innan avfärd ska mitt och Roberts gäng käka sushi, det blir en hej-då-lunch för min del.

I dag tog jag även mitt första dopp. Jag kunde ju inte lämna Karlstad utan att ha badat i kanalen en enda gång, så årets första bad kan strykas från min "att-göra-i-sommar-lista". Robert var nästan lika duktig som jag; han gick ner i vattnet tills det nådde magen så det räknas som ett halvt dopp. Solen gick inte ner förrän efter nio så vi satt vid Gubbholmen ett bra tag och bara tog vara på min sista Karlstadkväll.

Det är sorgligt att flytta härifrån.
Jag har så många fina minnen från Värmland och jag har träffat så fina människor att Värmland känns som hemma nu. Fast, hur klyschigt det än låter, så måste livet går vidare. Just nu har jag inte råd att bo kvar här annars skulle jag ha gjort det. En sak är säker; jag hoppas verkligen jag kan bo i Karlstad igen någon gång i framtiden.

Nu ska jag och Robert trösta varandra. Som sagt: det är sorgligt att flytta härifrån.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0