Till hösten?

Nu har jag kompletterat min anmälan på studera.nu. I topp ligger två stycken två-åriga journalistprogram. Efter det följer några kurser inom statsvetenskap, sen en kurs i svenska och sist en minikurs i internationell politik.

Jag har några veckor på mig att bestämma om jag verkligen känner mig redo för att hoppa på ett program. Visst, det är inte säkert att jag kommer in, det är säkert hur många som helst som söker, men jag har annat i tankarna också. I går kollade jag runt på lite spanska kurser-i Spanien det är klart! Jag hittade en väldigt intressant kurs i Málaga. Jag har länge velat läsa upp min spanska igen - det är ju ett fruktansvärt vacker språk! Så, varför inte? Om allt går enligt planerna ska jag jobba hela sommaren och har då råd med denna språkresa. Låter väldigt lockande faktiskt.

Inte nog med det, när jag kollade upp den där internationella politik-kursen så visar det sig att även den är tre veckor lång. Jag skulle kunna ta både spanska kursen och internationella-politik kursen i höst! Den sistnämda är i min hemstad Skövde vilket innebär att jag slipper ta studemedel eftersom mina rum hos mamma och pappa fortfarande står kvar. Jag kommer med all säkerhet försöka få något helg-jobb så jag slipper glida runt på mammas/pappas pengar, det skulle inte kännas okej.

När kursen i Skövde är klar så drar jag till Spanien och pluggar spanska! Fan, det låter ju helt underbart. Är faktiskt inte sugen på att börja ett program på universitetsnivå. Inte alls faktiskt - gillar inte den miljön. Fast chanserna för att få jobb kanske blir större då? Oh jisses, det är svårt det här med val. Speciellt när de påverkar hela din framtid.

Men men, jag är ju bara 20.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0