Jag mår migrän

I dag har varit en sådan där dag när jag känner på mig redan på morgonen att dagen kommer att sluta i smärta. Smärtan stavas migrän. Jag har tagit massa tabletter men det hjälpte tydligen inte, migränen bröt ut så fort jag kom hem och la mig i soffan. De enda tabletterna som verkligen fungerar är "Zumo", men två tabletter kostar cirka 200 spänn så de är inga tabletter jag går och köper var och varannan dag.
Zumo är perfekt om jag vaknar med migrän (till exempel när jag är bakis) men när jag får "vardagsmigrän" ska det räcka med att ta budget-tabletterna. När man känner på sig att migränen är på g ska man ta två piller. Den senaste tiden har jag kunnat läsa av tecknen helt okej, har faktiskt inte haft så mycket migrän eftersom jag börjat träna igen, men denna dagen gick det tydligen inte lika bra. Det börjar med spänningar i vänstra tinningen, sen börjar det bulta och pulsera, sen kommer smärtan och efter det illamåendet. Det sistnämda har inte satt igång än och jag hoppas jag slipper tillbringa kvällen över toalettstolen.

Jag fick förresten en yoga-matta,
en yoga-dvd och en yoga-bok av Linnéa. "Det där är inte riktigt min grej längre..." sa hon och gav mig alla hennes yoga-ägodelar. Bara att tacka och ta emot. Hon är snäll hon. Tror att jag ska inviga yoga-mattan sen (med yoga-övningar) om jag inte hänger över toalettstolen det vill säga...

Annars mår jag jävligt bra!
Tjo!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Det är jätte roligt med Yoga ;) Bli lite smidig på köpet

2009-03-26 @ 16:12:14
URL: http://onlynattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0