VG/G

Grammatikprovet jag gjorde förra veckan var indelad i två delar. En A- del (teoretisk) och en B-del (praktisk). I dag fick vi reda på våra resultat. På A-delen fick jag VG och mitt resultat på B-delen räckte till ett G. Det sammanlagda betyget blev G. Här ska det även tilläggas att det högsta man kan få i denna kursen är VG. Jag är nöjd. Nu kan jag bränna mina grammatikböcker och häften. Bokbål någon? Eller kanske inte, de ser bra ut i bokhyllan.

Nu väntar jag bara på mitt resultat från uppsatsskrivningen, och mitt kårkort. Jag betalade kåravgiften för snart en månad sedan men kortet har fortfarande inte kommit. " De blev lite försenade, dem korten" sa de på Karlstad studentkår. Jo tack det har jag märkt. Det blev lite problem för mig med tentorna. Mina tentor fick en fet röd stämpel där det stod: " Har inte uppvisat kårkort", de trodde väl att jag inte hade betalat - men det hade jag. Vartenda förbannande öre.
Jag fick inte ens ut mitt grammatikprov i dag. Jag var tvungen att ringa två samtal för att få reda på resultatet. Om det är något jag verkligen hatar så är det när saker är så fruktansvärt krångliga när de inte alls behöver vara det. Det är ju inte mitt fel att kortet är försenat, men det är ändå jag som får lida för det. Orättvist är ordet.

Jaja, jag blev godkänd i alla fall
och ärligt talat så hade jag inte trott annat. Men man måste få saker och ting bekräftade, det går inte att bara leva på förhoppningar - de måste slå in också. Slå in som en fet käftsmäll i nyllet.

För övrigt så har jag varit fruktansvärt bitter i dag, och i går, kanske till och med i måndags. När det blir ljusare ute så förväntar man sig ju att man ska bli gladare. För mig blev det tydligen tvärtom. Så har det varit fullmåne också vilket gör att jag får känningar av migrän. Mamma har samma symtom så den teorin måste stämma. Varulvs-migrän.

Nu ska jag analysera en text. Livet leker.
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0