Ansvaret är mitt

Ligger i sängen med en irriterande spänningshuvudvärk som jag vållat mig själv. Varför gör jag så här mot mig själv? Funderade nyss på hur många migräntabletter jag stoppar i mig per månad, det blir nog en hel del och det är inte bra. Ibland vet jag inte alls hur jag tänker. En tanke som alltid finns i mitt bakhuvud är att jag vill vara smal, för jag har aldrig varit det. Det skulle liksom vara kul att testa på men jag har varken motivation eller självdisciplin till att hålla någon diet.

En simpel diet som jag tänkte börja med var låg-kolhydrats-dieten för den ska funka riktigt bra har jag hört. Jag har till och med personer i min omgivning vars kilon rasat enbart för att de inte äter kolhydrater. Men jag faller dit igen och igen och igen. Det är ju så lätt att koka spagetti, makaroner och nudlar. Chips, choklad och naturgodis är ju gott så varför motstå? Varför motstå allt de där goda i livet bara för en dum fixering vid hur mycket badrumsvågen visar. Strax efter de där tankarna kommer skammen, mitt andra namn är dubbelmoral. Jag lever inte alls som jag lär. Jag fortsätter att hata mitt bukfett, mina feta lår och mina gigantiska överarmar.

Motivation går inte att köpa i hälsobutiker, men däremot bantningsprodukter. Piller, pulver, lotion och kakor. Allt för att göra det bekvämt för oss jojo-bantare. Allt för att vi ska slippa genomgå allt det där jobbiga: ändrade kostvanor och mer motion. Jag tror inte att det finns någon mirakelkaka för överflödigt fett. Vare sig boven är kolhydrater eller fett ligger det största ansvaret hos oss själva.

/C

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej gumman, jag tycker att du helt ska sluta fokusera på någon jävla badrumsvåg! Släng ut skiten.

Din motivation får inte vara att gå ner i vikt utan att du ska må bättre. Sikta in dig på en rutin du trivs med och är beredd på att ändra livsstil, till en mer medveten sådan. Så kommer du att ramla in i din perfekta vikt varesig du vill eller inte.

Det här med kolhydrater måste du äta annars kommer sockersuget som ett brev på posten! Det bästa du kan göra är att äta någonting annat först.

Sen såklart har jag lite tips också (måste ju få shina lite bland dina kommentarer) ;D



- När du köper godis, plocka bara ut de bitarna du verkligen vill ha. Tex. (de flesta har röda godisar som favoriter) Det är pilligt men väl värt det!

- Ät när du är sugen även om det är tisdag morgon. Hellre det än det obligatoriska 1kg på en fredagkväll.

- Bäst att äta godis på morgonen, större chans att du bränner bort det under dagen då.



Och träning då.

- Ha alltid grejer redo för att träna (ligger yogamattan på golvet tillsammans med boken är det svårt att låta bli)

- Tänk förfan på hur skönt det känns efteråt!!



Men detta skiter vi i imorgon för då är det campusfest!!!

2009-05-22 @ 16:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0