Svettis

I dag fick jag för mig att jag skulle gå till skolan. Det gjorde jag också. 08.30 gick jag hemifrån och cirka en timme senare var jag framme vid Karlstad universitet. Så fort jag kom innanför skolbyggnaden skyndade jag mig till toaletten; inte för att pudra näsan utan för att ta av mig alla kläderna. Jag var genomsvettig. Kläderna fick hänga på tork någon minut innan jag tog på mig dem igen.

Nu är jag hemma efter en inte så värd skoldag.
Vi håller fortfarande på med att läsa böcker, hittar keywords, diskuterar och analyserar. Det skulle vara mycket mer givande om vi i klassen gick in för det lite mer, om folk tog saker och ting på allvar.  Efter grammatikprovet slappnade hela Engag1 och Engal1 av och allt annat var bara mesigt. Grammatik det är grejer det. Annars är jag nöjd med kursen. Jag har blivit bättre på att prata och skriva engelska och det var ju ändå mitt mål med denna terminen.

Snart väntar en dusch. Innan dess ska det städas lite. Jag och Robert får nämligen finfrämmat i dag.  Några av Roberts klasskamrater kommer på besök och vi ska umgås, skratta och ha det trevligt.

Annars säger jag bara: Sparkonto is the shit när det är knapert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0